طبقه بندی و محدودیت سیستم های ساختمان های بلند 13 ص (جزوه)

دسته بندیجزوه
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل41 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

طبقه بندی و محدودیت سیستم های ساختمان های بلند 13 ص

طبقه بندی و محدودیت سیستم های ساختمان های بلند :

یكی از الزامات مهم در طراحی و اجرای ساختمان ها، تامین ایمنی در برابر آتش سوزی است. برای این منظور لازم است تا ساختمان به نحوی طراحی و اجرا گردد كه در صورت وقوع حریق، ایمنی جانی و مالی شهروندان به نحو منطقی و متناسب با كاربری ساختمان تامین شده باشد. به این منظور به طور خلاصه باید موارد زیر رعایت گردد:
الف – افراد داخل ساختمان در اولین لحظات وقوع حریق از آن مطلق شوند تا بتوانند واكنش مناسبی را به موقع از خود نشان دهند. این هدف به وسیله سیستم های كشف و اعلام حریق قابل تامین است.

ب – راه های خروج ایمن برای تمام افراد داخل ساختمان وجود داشته باشد . برای این منظور باید به كاربری ساختمان و توانایی های متصرفان ساختمان توجه كامل نمود، از جمله برای افرادی كه دارای محدودیت حركتی باشند، باید تمهیدات مناسبی پیش بینی گردد.
ج – مصالح ، مبلمان و تزئینات ساختمان ها به نحوی انتخاب شوند كه از گسترش آسان و سریع حریق جلوگیری شود. محدودیت های مربوط به این قسمت نیز به نوع تصرف ساختمان بستگی دارد. در خصوص مبلمان و تزئینات داخلی، اگرچه در ساختمان های مسكونی شخصی نمی توان محدودیت زیادی ایجاد یا كنترل نمود، اما كنترل این موضوع در ساختمان های عمومی و خصوصا تجمعی ضرورت دارد.
د – اجزای ساختمان باید به طور متناسب با تصرف و ابعاد ساختمان، از مقاومت كافی در برابر آتش برخوردار باشند تا از ریزش ساختمان بر اثر حریق و یا گسترش ساده حریق به واحدها و ساختمان های مجاور جلوگیری شود.
هـ - تجهیز ساختمان به لوازم و امكانات اطفای حریق متناسب با بار حریق، ابعاد وتعداد متصرفان، پیش بینی شود. وجود شبكه اسپرینكلر در ساختمان های بلند یا با خطر زیاد، ضرورت دارد.
و- امكان دسترسی مناسب نیروهای آتش نشانی در اطراف و داخل ساختمان پیش بینی شود. در این مقاله به روش های آزمایشی و طبقه بندی مصالح و اجزای ساختمانی از نظر خطر حریق پرداخته می شود. با استفاده از این روش میتوان مصالح مناسب برای استفاده در ساختمان كه موضوع بندها ی(ج) و (د) در فوق میباشد را تعیین نمود.

سقف های اجرا شده با تیرچه وبلوک ، دارای محدودیت های اجرائی به شرح زیر هستند:

1) فاصله محور تا محور تیرچه ها نباید از 70 سانتیمتر بیشتر باشد .

2) بتن پوششی قسمت بالائی تیر ( بتن روی بلوک ) نباید از 5 سانتیمتر ، یا 12/1 فاصله محور به محور تیرچه ها کمتر باشد .

3) عرض تیرچه ها نباید از 10 سانتیمتر کوچکتر باشد و همچنین نباید از 3.5/1 برابر ضخامت کل سقف کمتر باشد .

4) حداقل فاصله دو بلوک دو طرف یک تیرچه ، پس از نصب نباید کمتر از 6.5 سانتیمتر باشد.

5) ضخامت سقف برای تیرهای با تکیه گاه ساده نباید از 20/1 دهانه کمتر باشد . در مورد تیرهای یکسره ( تکیه گاه های گیردار ) نسبت ضخامت به دهانه ، به 26/1 کاهش می یابد . در سقف هایی که مسئله خیز مطرح نباشد ، این مقدار تا 35/1 دهانه نیز کاهش می یابد .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برچسب ها: طبقه بندی و محدودیت سیستم های ساختمان های بلند ,

[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 1 بهمن 1396 ] [ 11:49 ] [ یونس داوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]