تحقیق سدهای خاكی 35 ص (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات35
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

سدهای خاكی

از زمانهای بسیار دور بنای سدهای خاكی به منظور كنترل و ذخیره آب معمول بوده است. اما به علت امكانات محدوده و عدم شناخت قوانین مكانیك خاك و هیدرولیك، ارتفاع سدها و بندهای خاكی از یك مقدار محدودی بیشتر نمی شده است، هرچند از نظر وسعت و طول سد چنین محدودیتی وجود نداشته است. امروزه با پیشرفت علم مكانیك خاك و توسعه امكانات تكنولوژی و مطالعات دقیق تر توانسته اند سدهای خاكی را با ارتفاعات قابل ملاحظه احداث نمایند، بطوریكه در زمان حاضر از مرتفع ترین سدهای دنیا سدهای خاكی و پاره سنگی هستند. به علاوه زمین هائی را كه سابقاً برای این منظور غیر مناسب تشخیص می دادند هم اكنون می توانند آنها را برای زیربنای احداث سد خاكی آماده سازند.

انواع سدهای خاكی

از دیدگاه تكنیك و روش ساخت، سدهای خاكی به دوگروه هستند كه تقریباً تمامی آنها در گروه غلتكی (كوبیدنی) قرار دارند و تعدادی در گروه هیدرولیكی و نیمه هیدرولیكی طبقه بندی می شوند. منظور از سدهای غلتكی اینست كه ساخت سد با روش كوبیدن خاك كه بوسیله غلتك است صورت می گیرد، كه معمولاً در لایه های 15 تا 22 سانتیمتری در هر نوبت تراكم كوبیده می شوند. منظور از روش هیدرولیكی اینست كه بنا شدن سد (جابجائی مواد و قرارگرفتن آنها در محل) با كمك آب انجام می گیرد و در ضمن جدا شدن آب از خاك، نوعی طبقه بندی طبیعی در دانه بندی خاك صورت می گیرد كه برای سد مناسب می باشد، یعنی دانه های درشت تر در كناره ها و دانه های ریزتر در وسط سد قرار می گیرند.

از دیدگاه همگنی بدنه سد، نیز می توان تیپ های مختلفی را از هم تشخیص داد كه عبارتند از:

تیپ همگن (Homogeneous )، تیپ مطبق (Cored یا Zoned ) یا مغزه دار، و تیپ دیافراگمی

انتخاب نوع سد خاكی و ابعاد هندسی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برچسب ها: تحقیق سدهای خاكی , تحقیق , سدهای خاكی 35 ص , 35 ص ,

[ بازدید : 18 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 1 بهمن 1396 ] [ 11:46 ] [ یونس داوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]