تحقیق گروه سازهای زهی (معماری)
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
تعداد صفحات | 36 |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
گروه سازهای زهی
دلایل فراوان و مثبتی وجود دارد كه «سازهای زهی» را به عنوان مهمترین بخش و قلباركستر میدانند. این دلایل به شرح زر است:
1- سازهای زهی دارای وسعت صوتی بسیار وسیعی است. آهنگساز همهی وسعتصوتی یعنی از بالاترین نت ویولن تا بمترین نت كنترباس را در اختیار دارد.
2- سازهای زهی از نظر تكنیكی بسیار متنوع هستند.
3- خصوصاً طنین و گرمی صوت سازهای زهی آنها را بیشتر قابل بهرهوری كرده است.
5- معمولاً دانهی شدت و ضعف صوتی در گروه سازهای زهی بسیار وسیع است.
6- سازهای زهی برخلاف سازهای بادی چوبی و برنجی كه باید گاهگاهی به آنهااستراحت داد تا نوازنده بتواند نفس تازه كند و لبهای او رفع خستگی كند، سازهای زهیقادرند كه به طور مداوم و بدون سكوت برای مدت زمان طولانی كه لازم باشد نواختهشوند.
آرشهكشی و افههای مخصوص
واژهی «آرشه كشی» (bowing) میتواد فقط به معنی حركت آرشه روی سیمها باشد، یا بهمعنی علایمی در بخش سازهای زهی كه راهنمای نوازندان در چگونگی آرشهكشی باشد.با استفاده از مفهوم دومی كلمه، آرشه كشی شامل این موارد است:
1- خط منحنی اتحاد روی گروهی از نتها كه باید با یك آرشه اجرا شوند؛
2- آرشه راست (رو به پایین كشیده میشود) به وسیلهی علامت (TT) و آرشهی چپ (روبه بالا) با علامت (V) نشان داده میشوند كه هرجا یكی از آنها موردنیاز باشد به كارمیروند.
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود
پرداخت و دانلود
[ يکشنبه 1 بهمن 1396 ] [ 11:55 ] [ یونس داوری ]
[ ]