تحقیق فرسایش و راههای مقابله با آن (معماری)

دسته بندیمعماری
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات38
حجم فایل165 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

فهرست

1- مقدمه. 3

2- اهمیت فرسایش... 4

3- انواع فرسایش... 5

4- مراحل مختلف فرسایش... 7

5- اشكال مختلف فرسایش... 8

6- اثر و نتیجه فرسایش... 14

7- مبارزه با فرسایش خاك.... 17

8- مبارزه با فرسایش آبی.. 18

9- مبارزه با فرسایش بادی.. 29

10- منابع و مراجع.. 37


1- مقدمه

فرسایش كه به آلمانی Abtrag وبه فرانسه وانگلیسی Erosion گفته می‌‌شود، از كلمه لاتین Erodere گرفته شده وعبارت است از فرسودگی و از بین رفتگی مداوم خاك سطح زمین (انتقال یا حركت آن از نقطه ای به نقطه دیگر در سطح زمین) توسط آب یا باد[1].

خاك یكی از مهمترین منابع طبیعی هر كشور است. امروزه فرسایش خاك به عنوان خطری برای رفاه انسان و حتی برای حیات او به شمار می‌رود. در مناطقی كه فرسایش كنترل نمی‌شود، خاك ها به تدریج فرسایش یافته، حاصلخیزی خود را از دست می دهند.

فرسایش نه تنها سبب فقیر شدن خاك و متروك شدن مزارع می گردد و از این راه خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به جا می گذارد، بلكه با رسوب مواد در آبراهه ها، مخازن سدها، بنادر و كاهش ظرفیت آبگیری آنها نیز زیانهای فراوانی را سبب می‌گردد. بنابر این نباید مساله حفاظت و حراست خاك را كوچك و كم اهمیت شمرد.

اگر استفاده خاك بر اساس شناسایی استعداد و قدرت تولیدی آن ومبتنی بر رعایت اصول صحیح و علمی باشد، خاك از بین نمی رود[2]. فقط در سایه حمایت پوشش نباتی(درختان یا سایر گیاهان) بوده كه فرسایش خاك بسیار كند شده و تعادلی در تشكیل و فرسایش خاك ایجاد گردیده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

برچسب ها: فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص , تحقیق فرسایش و راههای مقابله با آن , دانلود تحقیق فرسایش و راههای مقابله با آن , تحقیق , پروژه درس خاك¬شناسی , فرسای ,

[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 1 بهمن 1396 ] [ 11:51 ] [ یونس داوری ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]